Honda Accord – japoński klasyk – Test

paź 21, 2013 5 odpowiedzi przez

Od wielu lat na japońskim rynku samochodowym toczy się zacięta rywalizacja o zdobywanie klientów. Największymi markami rywalizującymi w kraju kwitnącej wiśni są Honda i Toyota. Dziś przyjrzymy się najnowszej generacji Accorda, czyli rodzinnego sedana od Hondy, który również bardzo dobrze sprawdza się jako auto do zabawy lub odetchnięcia od codzienności.

Testowany przez nas egzemplarz  to model z 2012 roku (VIII generacja) w wersji Elegance z silnikiem 2.0 i-VTEC.

 

Stylistyka

Nie od dzisiaj wiadomo, że designerzy Hondy tworzą odważne, i często futurystyczne projekty, m.in. nowa wersja Civic’a zrobiła niemałe zamieszanie w kwestii stylistyki. Accord jest na szczęscie bardziej stonowany, a jego stylistyka nawiązująca do poprzedniego modelu, została  unowocześniona i usportowiona. Samochód prezentuje się “miło dla oka“, chromowane elementy nadają mu elegancji, a ostre linie charakteru. Podłużne reflektory z żarówkami nightbreaker bardzo równo i mocno rozświetlają drogę przed pojazdem. Na pochwałę zasługują również lusterka, które są duże, ale nie zaburzają sylwetki całego pojazdu. Tył pojazdu jest krótki i zwarty. Bardzo spodobała mi się sportowa końcówka wydechu, która nie dość, że ładnie wygląda, to również dba o niezłe brzmienie silnika.

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Silnik, osiągi i spalanie

Na wstępie należałoby wyjaśnić, co to właściwie jest i-VTEC. Mianowicie to nowoczesny silnik produkowany przez Hondę, w którym poprzez zastosowanie systemu VTC zawory ssące i wydechowe otwierają się płynniej. Poprawia to elastyczność silnika, jak i jego zestrojenie w zakresie średnich obrotów.

Dwulitrowa jednostka dobrze radzi sobie z półtora tonowym autem. 156KM mocy zbiera się całkiem żwawo i nie ma problemu z rozpędzeniem pojazdu do pierwszej setki, w czasie poniżej 10 sekund. Z wyprzedzaniem na trasie również nie ma problemów, auto dynamicznie przyśpiesza nawet z 4 czy 5 biegu. Maksymalna prędkość to 215km/h.

Spalanie niestety nie jest najmocniejszą stroną tego auta. Według danych producenta w mieście powinno ono wynieść ok. 9L/100km, jednak nawet przy ekonomicznej jeździe ciężko zejść poniżej 10L, na trasie sprawa wygląda lepiej, po wrzuceniu 6 biegu można zejść do 6.5/7L na 100km.

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Prowadzenie i pozycja za kierownicą

Zaczynając artykuł użyłem stwierdzenia „bardzo dobrze sprawdza się jako auto do zabawy lub odetchnięcia od codzienności” i nie jest ono wyolbrzymione. Accord prowadzi się po prostu wyśmienicie, pokonywanie zakrętów sprawia ogromną przyjemność. Mimo gabarytów  samochód nie wychyla się w zakrętach, z pewnością to zasługa zawieszenia (podwójne wahacze poprzeczne zastosowane z przodu oraz zawieszenia wielokrążkowego z tyłu) jak i sportowej rozpórki zamontowanej między przednimi amortyzatorami. Rozpórka ta usztywnia bryłę samochodu zapobiegając nadmiernym wychyłom. Takie rozwiązanie jest niespotykane w rodzinnych sedanach, tylko w samochodach sportowych. Czyżby inżynierowie się pomylili? Absolutnie nie! Nie od dzisiaj wiadomo, że Honda produkuje auta ze sportową duszą, oraz czerpie wiedzę ze sportów motorowych. Najbardziej znaną serią wyścigową w której ścigają się Hondy jest WTCC(Word Touring Car Championship) czyli po prostu wyścigi samochodów turystycznych.

Pozycja za kierownicą Accorda jest bardzo wygodna zarówno dla wyższych jak i niższych osób. Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane i nawet w dłuższych trasach nie powinno się odczuwać zmęczenia. Dość mała kierownica obszyta skórą, mimo licznych przycisków świetnie leży w dłoniach.

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Przestrzeń w kabinie i bagażowa

Accord samochodem małym nie jest, jednak jeśli chodzi o bagażnik i miejsce dla pasażerów można się zawieźć… Długa maska i krótki tył sprawiły, że bagażnik ma niecałe 470l pojemności, co jest porównywalne z mniejszym Civic’iem. Sprawę poprawiają haki od pokrywy bagażnika, które chowają się i nie zaburzają przestrzeni bagażowej. Przeciętny bagażnik nie oznacza również, że w kabinie znajdziemy masę miejsca. 4 osoby zasiądą wygodnie, pod warunkiem, że nie są wyższe niż 185cm, powyżej tego wzrostu może brakować miejsca na nogi.

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test, honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Komfort, bezpieczeństwo i awaryjność

Wersja Elegance może i nie jest najlepiej wyposażona i luksusowa, ale w zupełności wystarcza do codziennej jazdy po mieście jak i do pokonywania długich tras. Znajdziemy w niej tempomat, Bluetooth, sterowanie głosowe telefonem, USB i AUX i wiele innych przydatnych funkcji. Jedynym elementem w jaki doposażona została nasza wersja są czujniki parkowania, które naprawde ułatwiają wciśnięcie tych gabarytów w ciasne miejsce parkingowe. Jeśli chodzi o braki to z pewnością przydałaby się roleta przeciwsłoneczna na tylnią szybę, oraz otwór na narty w tylnej kanapie.

W kwestii bezpieczeństwa Accord również nie odstępuje konkurencji, znajdziemy tu komplet poduszek oraz kurtyn powietrznych, systemy stabilizujące samochód, oraz wspomagające hamowanie. Na liście wyposażenia znajduje się również system stabilizujący tor jazdy przyczepy, niestety nie udało nam się go przetestować, ale producent ma się czym pochwalić. Hamulce (z przodu tarcze wentylowane, z tyłu zwykłe tarczowe) bardzo sprawnie zatrzymują pojazd, i z pewnością pomogą wyjść z nieprzewidzianych sytuacji na drodze.

Co do awaryjności nie mamy jeszcze pełnego rozeznania, ponieważ auto ma rok i 20.000km przebiegu, ale na razie nie odwiedzało serwisu z powodu usterki i oby tak zostało, ponieważ Honda nie słynie z tanich części zamiennych…

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Podsumowanie

Honda Accord to z pewnością auto godne polecenia. Sportowe zacięcie w połączeniu z elegancją z pewnością pozytywnie zaskoczy osoby chcące kupić ten samochód. Niestety, dobre bardzo rzadko oznacza tanie, i Accord taki nie jest. Ponad 100.000zł za wersję podstawową to dla wielu rodzin „odrobinę” za dużo, dlatego Accord z pewnością będzie ukochanym autem zamożnych businessmanów, jak i wysoko sytuowanych pracowników firm, którzy chętnie przyjmą go jako auto służbowe.

honda accord test, test hondy accord, test hondy accord viii, opinie honda accord, opinie honda accord viii, honda accord, honda accord viii test,

Cennik

Podajemy aktualny cennik z uwzględnieniem aktualnych rabatów

BENZYNA

WERSJA

CENA (PLN)

CENA PO RABACIE

2.0 i-VTEC MT

S

102 400

85 400

2.0 i-VTEC AT

S

108 400

91 400

2.0 i-VTEC MT

Comfort

106 400

89 400

2.0 i-VTEC MT

Elegance

109 900

92 900

2.0 i-VTEC MT

Lifestyle

115 900

98 400

2.0 i-VTEC AT

Lifestyle

121 900

104 900

2.0 i-VTEC MT

Executive

123 400

106 400

2.0 i-VTEC AT

Executive

129 400

112 400

2.4 i-VTEC MT

S

126 400

109 400

2.4 i-VTEC AT

S

132 400

115 400

2.4 i-VTEC MT

Executive

137 900

120 900

2.4 i-VTEC AT

Executive

143 900

126 900

2.4 i-VTEC MT

Type-S

137 400

120 400

   OLEJ NAPĘDOWY

WERSJA

   CENA (PLN)

   CENA PO RABACIE

2.2 i-DTEC MT

S

128 800

2.2 i-DTEC AT

S

134 800

2.2 i-DTEC MT

Comfort

132 800

2.2 i-DTEC MT

Elegance

136 300

2.2 i-DTEC MT

Lifestyle

142 300

2.2 i-DTEC AT

Lifestyle

148 300

2.2 i-DTEC MT

Executive

149 800

2.2 i-DTEC AT

Executive

155 800

2.2 i-DTEC (180 KM) MT

S

140 800

2.2 i-DTEC (180 KM) MT

Type-S

151 800

System nawigacji satelitarnej z Bluetooth®i kamerą cofania – 6 000 PLN 

Nowe, Testy

O autorze

Fanatyk i marzyciel motoryzacyjny. Samochód to mój Eden.

5 odpowiedzi do artykułu “Honda Accord – japoński klasyk – Test”

  1. CarFun says:

    No,no te ceny hondziny z benzyną po rabacie prezentują się znośnie jak na japońca.
    pzdr

  2. mick says:

    A teraz następne pytanie. Co po tej Hondzie Accord? NIC! Należy podkreślić, że najnowszy „amerykański” Accord zdobył tylko 4 gwiazdki na 5 w australijskim NCAP. To za mało na wyższą klasę średnią. Czyli do wyboru w najbliższej przeszłości w Europie/Polsce będzie Honda NIC albo słaby Accord US. Jeżdżę Accordem VII generacji i szczerze mówiąc czekałem na nową premierę nowego Accorda. Japończyki mają Europę głęboko w d… :(

  3. Asior says:

    Z ta IX generacja Accorda to faktycznie kpina. Jak tak dalej pójdzie to bedziemy samymi passatami jezdzic…

  4. Roman says:

    Jest już IV kwartał 2014 roku a IX generacji ACCORDA nie widać. Jeżdżę od poand 20 lat handami i jestem i w tej sytuacji zmuszony kupić inną markę. Może ktoś mi poda wiarygodną datę wejścia na Polski rynek ix generacji ACCORDA. Pozdrawiam

  5. Paweł Szyszka says:

    Niestety nie zanosi się na chwilę obecną na debiut IX generacji accorda w europie. Producent ponoć zastanawia się w ogóle nad sensem kontynuacji sprzedazy accorda w europie. Możliwe że accorda zastąpi Honda Sprior, model klasy średniej przeznaczony na rynek chiński.

Zostaw odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress