MINI Cooper – gokartowa frajda z jazdy – test

mar 05, 2017 4 odpowiedzi przez

Był rok 1959 gdy po raz pierwszy światło dzienne ujrzał pierwszy model Mini. Mały samochód wyposażony w ekonomiczny silnik miał być odpowiedzią na kryzys paliwowy panujący na świecie. Auto zyskało na swojej popularności, będąc w posiadaniu popularnego „Jasia Fasoli”. Model odniósł wielki sukces i stał się częścią brytyjskiej popkultury tuż obok czerwonej budki telefonicznej, czy też piętrowego autobusu. Od roku 2001 nowe MINI produkowane jest przez koncern BMW- wielkie litery to nie przypadek, MINI to osobna marka. Jaki jest nowy MINI Cooper wyposażony w trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra?

mini (3 of 18)

MINI III generacji z zewnątrz nie zaskakuje. Karoseria jest bardzo prostą i charakterystyczną konstrukcją która ma przypominać o korzeniach samochodu. Auto zyskało nowy „grill” i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, które otaczają reflektory Bi-xenon, bardzo dobrze oświetlające drogę. Podczas poruszania się poza terenem zabudowanym po zmroku czujemy się jakbyśmy poruszali się w dzień, co więcej jesteśmy w stanie dostrzec praktycznie każdy szczegół na drodze.

mini (2 of 18) mini (4 of 18)

Nie należę do wysokich ludzi, przy 170cm wzrostu, wsiadanie i wysiadanie nie sprawiało mi kłopotów. Niestety, wyższym osobom może towarzyszyć dyskomfort w tej kwestii. Warto dodać, że MINI w wersji 5-drzwiowej produkowany jest od 2014 roku.

mini (1 of 1)

Co kryje wnętrze?

Na pierwszy rzut oka czegoś brakuje… sporej wielkości prędkościomierza znanego ze starszych modeli umiejscowionego na środku deski rozdzielczej. Zastąpiony został w zależności od wersji wyposażenia wyświetlaczem o przekątnej 6,5 bądź 8,8 cali. Prędkościomierz zmienił swoją lokalizacje i trafił w najbardziej popularne miejsce czyli nad kierownicę. Zagorzałym fanom MINI taki ruch się nie spodobał, jednak w mojej opinii, a nie jestem fanatykiem MINI, takie posunięcie jest bardziej praktyczne. W erze postępu, wielkich wyświetlaczy i komputerów pokładowych producenci zmuszeni byli na takie rozwiązanie..

mini (6 of 18) mini (10 of 18)

Pozycja za kierownicą, dzięki sportowym fotelom daje nam poczucie bezpieczeństwa, a skórzana, wielofunkcyjna kierownica dobrze „leży w rękach” i przypomina nam o pochodzeniu samochodu – w jej dolnej części znajdziemy flagę Wielkiej Brytanii. Zabieg rewelacyjny! Widoczność w MINI jest ograniczona, dlatego pojazd wyposażony został w kamerę cofania oraz czujniki parkowania, które pomogą podczas wykonywania manewrów parkingowych. Przednia szyba jest bardzo mała, aby zobaczyć moment zmiany świateł stajemy przed wyborem: wychylać się cały czas do przodu (podczas poruszania się w mieście jest to uciążliwe) lub stawać parę metrów przed światłami.
mini (9 of 18) mini (15 of 18)

MINI  swój model reklamuje hasłem „Gokartowa frajda z jazdy” i jest w tym dużo prawdy. Pod maską znajduję się trzycylindrowy silnik o pojemności 1.5 oparty na technologii  TwinPower Turbo. W erze downsizingu takie rozwiązania nie są dla nas zaskoczeniem. Silnik generuje moc 136KM przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 220 Nm. Do wyboru mamy 3 tryby jazdy – GREEN (eco), MID (zwykły) i oczywiście SPORT. Ten ostatni sprawia największą przyjemność z jazdy i pokazuje, że hasło reklamowe MINI jest w pełni trafione. Auto do „setki” przyspiesza w 7.8 sekundy. Dużą zasługę w tym wyniku odgrywa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, która utrzymuje silnik na wysokich obrotach, co więcej, zmiany biegów są praktycznie nieodczuwalne. Jedynym jej minusem jest tryb półautomatyczny, jeżeli zdecydujemy się sami zmieniać biegi. Próby utrzymywania silnika na bardzo wysokich obrotach będą nieudane, ponieważ skrzynia automatycznie zmieni bieg na wyższy.

mini (16 of 18) mini (17 of 18)

Zawieszenie samochodu jest stosunkowo twarde, zwłaszcza daje się we znaki w miejskich warunkach przy pokonywaniu progów zwalniających czy też torów tramwajowych. 5-drzwiowe MINI jest większe i szersze od poprzedników, ma to też wpływ na właściwości jezdne – w zakrętach „trzyma się” drogi i po raz kolejny udowadnia, że może być nazywany miejskim gokartem. Zastanawia mnie tylko jedno, jaką moc i przyjemność z jazdy musi generować MINI S z silnikiem 2.0.
mini (18 of 18) mini (14 of 18)

Największą bolączką MINI jest spalanie…Podczas jazdy na autostradzie w trybie ECO przy prędkości nie większej niż 120km/h auto zużywało ok 7,2 l/100, gdy już wjechaliśmy do miasta spalanie wzrosło do 8,4 litra. Cena podstawowego MINI wynosi  83 105 zł, model testowany kosztuje 151 498 złotych.
Samochód można modyfikować na wiele wersji, przypomina to rozwiązanie z Fiata 500. Jest to pojazd bardzo gadżeciarski – warto zwrócić uwagę chociażby na przełączniki znajdujące się na desce rozdzielczej, które pozwalają poczuć się, jak w samolocie. Czy samochód jest wart tych pieniędzy? Trudne pytanie, ale jedno jest pewne – MINI można kochać lub nienawidzić. Do nas trafił swoją nietuzinkowością i awangardowym stylem.

Wybrane elementy wyposażenia dodatkowego:

Skóra Cross Punch Dark Truffle 3 485,00
Automatyczna skrzynia biegów 7 499,00
Ogrzewanie foteli przednich 1 279,00
Pakiet Chili 17 381,00
Tempomat aktywny 1 766,00
Pakiet Wired 8 778,00
Czujniki parkowania z tyłu i z przodu 3 485,00
Systemy asystujace kierowcy 2 601,00
MINI Yours Soda Sportowa, skórzana kierownica 440,00
Kamera cofania 1 501,00
Aktualności, Nowe, Testy

O autorze

Napisze o sobie krótko i zwięźle - Młody Gniewny ;)

4 odpowiedzi do artykułu “MINI Cooper – gokartowa frajda z jazdy – test”

  1. Alan says:

    A mi się podoba!

  2. Olaf24 says:

    Podejrzewam, że lepiej jeździ, niż wygląda!
    Gokart!

  3. Aga says:

    Niesamowity kolor!

  4. Ona_fanka-BMw says:

    Wybrałabym wersje MINI Cooper S.

Zostaw odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress