Navitel E700 – wyższy poziom nawigowania | TEST

gru 04, 2016 8 odpowiedzi przez

Rynek nawigacji samochodowych uległ na przestrzeni ostatnich lat znacznym zmianom, na co wpływ miał przede wszystkim rozwój technologii mobilnych. Współczesne smartfony z powodzeniem mogą bowiem stanowić niedrogi sposób na nawigowanie po nieznanych drogach. Ten, kto jednak z góry skazuje klasyczne nawigacje na przegraną w walce o klienta, będzie w błędzie, gdyż istnieją jeszcze urządzenia, których jakość i komfort nawigowania są wręcz nieocenione. Sprawdzimy, czy do tej grupy zaliczyć można najnowszy produkt firmy Navitel oznaczony symbolem E700.

Jest jakość, jest wygląd

Już pierwszy rzut oka na pudełko Navitela wskazuje, że mamy do czynienia z dobrze wyposażoną nawigacją o dużym, 7” ekranie. W pakiecie otrzymujemy mapy wszystkich europejskich krajów włącznie z pełnym obszarem Rosji, a także Kazachstanu. Co najważniejsze, producent deklaruje dożywotnią, darmową aktualizację map. Na pudełku znalazło się także miejsce dla wyróżnienia “Navigation of the Year 2015”, co wskazuje na to, że od nawigacji Navitela możemy sporo oczekiwać.

1

Po rozpakowaniu oczom ukazuje się urządzenie z osprzętem w pełnej okazałości. Jest ładowarka z długim kablem, rozbudowany i masywny uchwyt, estetyczne etui, dzięki któremu ochronimy urządzenie przed nadmiernym zużyciem, a także rysik do obsługi dotykowego ekranu.

2

Słowa pochwały należą się wykonaniu produktu. Plastik grafitowego koloru prezentuje się elegancko i solidnie. Spasowanie materiałów również nie pozostawia nic do życzenia. W standardzie oprócz wejścia miniUSB znajdziemy slot dla kart microSD/SDHC oraz wyjście słuchawkowe.

3 4

Mocowanie nie do urwania

Dopracowany, a przede wszystkim elastyczny w obsłudze jest uchwyt urządzenia. Duża przyssawka bardzo mocno dociska uchwyt do szyby, a na przypadkowe oderwanie nie ma żadnych szans. Położenie Navitela E700 można płynnie regulować w każdej płaszczyźnie, a zdjęcie nawigacji z uchwytu jest proste i intuicyjne. Trzeba przyznać, że nieczęsto spotykam się z mocowaniem w przypadku którego nie mam obaw, że cokolwiek urwę lub zniszczę, co samo w sobie stanowi rekomendację. Nie jestem tylko przekonany do umiejscowienia wejścia na kabel zasilający na lewym, bocznym panelu urządzenia. Przewód nieco ogranicza widoczność i irytuje podczas jazdy. Gdyby został umieszczony po stronie pasażera to z pewnością komfort uległby zwiększeniu.

 5

Dobre osiągi i intuicyjna obsługa

Navitel E700 zbudowany został w oparciu o system Windows CE, procesor Cortex A7 800mhz oraz 256MB  pamięci RAM. Pojemność wewnętrznej pamięci FlashROM wynosi natomiast 8GB. Oprogramowanie nawigacji działa płynnie i nie zawiesza się. Odnajdywanie sygnału GPS następuje w szybkim tempie, podobnie jak planowanie tras. Już po pierwszych minutach użytkowania można odnieść wrażenie wysokiego dopracowania produktu, a kolejne godziny tylko pogłębiają pierwotne odczucia.

6

Poruszanie się po menu jest intuicyjne, choć poznanie wszystkich opcji urządzenia będzie wymagać czasu. Navitel E700 posiada wbudowany transmiter FM oraz odtwarzacz muzyki – ciekawe udogodnienie pozwalające na słuchanie z głośników auta ulubionych utworów zapisanych w pamięci nawigacji. Wprowadzenie adresu docelowego i ustawienie Navitela pójdzie sprawnie nawet osobom nie mającym doświadczenia w obsłudze tego typu urządzeń. Już po chwili więc oczom ukaże się widok prowadzenia do celu, który zawiera sporo przydatnych informacji, także naniesionych bezpośrednio na mapę.

7

Znajdź, co tylko chcesz

Lewa część ekranu nawigowania została zarezerwowana na pasek informacyjny, na którym zamieszczono szybki podgląd nie tylko odległości pozostającej do osiągnięcia celu, ale także przewidywanej godziny przyjazdu i pozostałego czasu jazdy. Prawdziwą wisienką na torcie jest widok 3d z ogromną ilością POI pokazujący chociażby położenie stacji benzynowych, parkingów, restauracji, czy sklepów. Z łatwością odnajdziemy więc najbliższą stację Orlen, pizzerię Pizza-Hut, czy salon Playa. Bezpośrednio na mapę naniesione zostały także kontury nieruchomości z ich numerami, co upraszcza do maksimum odnalezienie właściwego adresu. W prawej części ekranu odnajdziemy także informację o ograniczeniu prędkości obowiązującym na danym obszarze oraz przycisk szybkiego przejścia do transmitera FM. Mapy posiadają również w swojej pamięci bazę fotoradarów oraz pomiarowych odcinków prędkości, a urządzenie ostrzeże nas przed nimi charakterystycznym dźwiękiem. Ponadto nawigacja wyposażona została w funkcję asystenta pasa ruchu, która zawczasu pomoże nam zająć właściwe miejsce na drodze podczas jazdy.

8

Gdyby było jeszcze komuś mało to Navitel przygotował specjalne udogodnienia dla kierowców pojazdów ciężarowych pozwalające na wytyczenie trasy omijającej obszary wyłączone z ruchu transportu ciężkiego. W połączeniu z komunikatami głosowymi dostępnymi w 30 językach oraz rozbudowaną mapą obejmującą nie tylko Europę, ale także Rosję i Kazachstan, jawi się obraz Navitela E700, jako nawigacji przyjaznej przedsiębiorcom transportowym.

10

Urządzenie Navitel E700 zakupić można w cenie od 349zł brutto. Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykonania, duży, 7” ekran, mnogość funkcji i świetny interfejs, otrzymujemy w tej cenie profesjonalny produkt, który sprawdzi się w każdych warunkach. Co należy jeszcze raz podkreślić, aktualizacje map są darmowe dożywotnio.

9

Aktualności, Gadżety

O autorze

Jsem kreativní člověk se smyslem pro detail a své schopnosti uplatňuji v automotive ;-)

8 odpowiedzi do artykułu “Navitel E700 – wyższy poziom nawigowania | TEST”

  1. Jonasz says:

    Święta coraz bliżej, myślę, że będzie to idealny prezent!

  2. Olan says:

    Bardzo fajna nawigacja jak i tekst!

  3. felga says:

    Rewelacyjny produkt! Z przyjemnością bym go użytkował!

  4. Beata Beata Janiak says:

    Bardzo ciekawa recenzja , nawigacja extra warta zakupu na święta .

  5. Tonny says:

    Kupiłem ojcu na Mikołajki tą nawigację – spisuje się rewelacyjnie, a cena relatywnie nie jest wygórowana, zapłaciłem za nią ok. 400 zł. Polecam każdemu.

  6. LUKI says:

    Jak wyglądają aktualizację? :)

  7. Andrzej says:

    Testuje właśnie to ustroistwo w EU to co pokazuje i jak prowadzi to jakaś paranoja (ustawione na ciężarówkę) ogólnie nie polecam

  8. amdbialystok says:

    Przy pracy w firmie transportowej dobra nawigacja to podstawa. Ta wydaje się naprawdę dobra. Fajnie, że pokazuje obszary wyłączone z ruchu transportu ciężkiego, to z pewnością ułatwi życie wielu kierowcom.

Zostaw odpowiedź dla Beata Beata Janiak

Anuluj odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress