Absolutna nowość! Sportowy turystyk ze stajni BMW – test BMW R1200RS!

maj 18, 2015 3 odpowiedzi przez

Podwaliny sportowej turystyki BMW stworzyło już w latach 70. XX wieku produkując motocykle takie jak R11RS lub R100RS. Nowy model BMW R1200RS był jedną z głośniejszych i najbardziej oczekiwanych premier w ostatnim czasie. Czy nowe BMW okaże się hitem i będzie produkowane przez kolejne lata? Nie wiadomo. Jedno jest pewne – sukces sprzedażowy zagwarantuje doskonała ergonomia, niebanalny design oraz cała masa nowinek technicznych. Zapraszamy na test R1200RS, przybliżymy Wam sylwetkę tego motocykla.

Zacznijmy od wyglądu, bo to jest pierwsza rzecz, która przykuwa uwagę. Klasyczna dla BMW asymetria mająca tyle samo zwolenników, co przeciwników. Przednie lampy i cały przód nawiązuje do znanego już modelu BMW S1000RR. Silnik bokser bardzo dobrze wpasowany jest w sylwetkę motocykla i pomimo pokaźnych rozmiarów „chowa się” w masywnym przodzie. Zgrabny i lekki wizualnie tył kontrastuje z przodem motocykla. Całość uzupełnia znany już użytkownikom BMW monowahacz eksponujący tylną felgę i przedni widelec – bardzo modny w ostatnich latach upside-down. Z racji, że jest to nowy model motocykla, nie ma co spodziewać się zbyt dużego wyboru jeśli chodzi o akcesoria dodatkowe, ale jesteśmy pewni, że z czasem ta oferta się poszerzy, zarówno jeśli chodzi o oryginalne akcesoria BMW oraz pozostałych producentów.

2 3 4

Testowany model BMW R1200RS serwuje nam dość sportową pozycję, w sam raz do szybkiej szosowej turystyki. Pozwala to na przejechanie wielu kilometrów bez wyraźnego uczucia dyskomfortu. Wygodne i duże siedzisko zapewnia wysoki komfort jazdy zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Panel informacyjny oraz wszystkie kontrolki są widoczne z każdej pozycji i pod każdym kątem, także w pełnym słońcu. Dobry dostęp do wszystkich przycisków, jednak mankamentem jest przełącznik kierunkowskazów, który jest usytuowany w dość dużej odległości od manetki, co może dla niektórych stanowić problem.

5 6 7

R1200RS jest wręcz naszpikowany elektroniką. Począwszy od standardowych już systemów montowanych w wielu motocyklach, takich jak ABS, kontrola trakcji, kończąc na bardziej wyrafinowanych nowinkach – różnych trybach pracy silnika czy też elektronicznej kontroli regulacji zawieszenia (ESA). Testowana przez nas maszyna posiada cztery tryby pracy silnika – Road, Rain, Dynamic oraz User (w ostatnim trybie kierowca sam steruje ustawieniami ABS oraz kontroli trakcji). Ciekawie rozwiązany jest również quickshifter – możliwość zmiany biegów bez użycia sprzęgła zarówno „w górę” jak i przy redukcji. Motocykl wyposażony jest również w tempomat, podgrzewane manetki oraz czujniki ciśnienia w oponach.

8 9 10

Test BMW R1200RS wskazuje jednoznacznie, że ta maszyna to klasyczny „pożeracz” kilometrów. Komfort, ergonomia, elektronika – wszystko to sprawia, że chce się podróżować. Zakręty pokonuje się bardzo płynnie, pomaga nam w tym kontrola trakcji DTC wykrywająca kąt nachylenia motocykla w zakręcie. Szyba świetnie chroni przed wiatrem, a hamulce brembo dbają o nasze bezpieczeństwo. Masa motocykla jak na tą klasę standardowa – z pełnym zbiornikiem, gotowy do jazdy – 231kg. Testowany BMW R1200RS osiąga moc 125KM oraz moment obrotowy 125Nm, przy czym BMW zapewnia, że sprzęt oferuje zadowalający moment obrotowy już od najniższych wartości bpm. Generalnie silnik jest identyczny jak w R1200GS. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą wału kardana.

11 12 13

Wszystkie elektroniczne gadżety i systemy wspomagające kierowcę są świetną rzeczą i nieraz mogą wybaczyć motocykliście błąd i przyczynić się do uniknięcia wypadku, uważamy jednak, że elektroniki w wielu nowych motocyklach jest zwyczajnie za dużo. Zatraca się powoli istota nabywania umiejętności jazdy na motocyklu. Nie trzeba już redukować z międzygazem, motocykl sam dostosowuje się do warunków panujących na drodze itp, itd. Należy zastanowić się, czy to wszystko idzie w dobrym kierunku.

14 15 16

Podsumowując test BMW R1200RS należy stwierdzić, że to wspaniały motocykl. Jest to sprzęt, który sprawdzi się zarówno w długich trasach jak i na krótsze wypady. Samo RS w nazwie – z niemieckiego ‘Reise Sport’ – wskazuje jednoznacznie jakie jest główne przeznaczenie tego motocykla. Ten model jest świetnym wyborem dla miłośników silników bokser oraz doświadczonych motocyklistów. Stanowi wręcz idealny kompromis między typowo turystycznym enduro GS, a ciężkim szosowcem RT.  Czas pokaże czy BMW R1200RS stanie się kolejnym hitem niemieckiego koncernu.

17 18 19 20

Nowe, Testy

O autorze

Autor nie dodał jeszcze żadnych informacji do swojego profilu.

3 odpowiedzi do artykułu “Absolutna nowość! Sportowy turystyk ze stajni BMW – test BMW R1200RS!”

  1. antek says:

    Wygląda na naprawdę komfortowy sprzęt do podróżowania :-)

  2. Dawid says:

    Strasznie wygodny muszę przyznać

  3. krzysztof says:

    23 tys km. bieg 1ka ciężko wchodzi szarpie przy tym.mocno.
    Poza tym jazda rewelacja .

Zostaw odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress