Golf i wszystko jasne.

paź 21, 2015 4 odpowiedzi przez

Golf potrafi zaskoczyć nie tylko swoim wyglądem, ale również właściwościami jezdnymi. W swoim segmencie jest perfekcjonistą w każdym tego słowa znaczeniu.

Wygląd zewnętrzny.

To już siódma generacja jednego z najbardziej popularnych modeli niemieckiego koncernu. Wizualnie nadal potrafi zaskoczyć i ucieszyć oko właściciela. Przednie i tylne lampy dzięki wykorzystaniu nowych technologii – LED, nadają aucie nowoczesności. Jedno jest pewne. Golfa na ulicy pozna każda osoba.

DSC00272DSC00262

Zmiany ?

Owszem. Nowa generacja została zbudowana przy wykorzystaniu modułowej płyty podłogowej MQB, która umożliwia wykorzystanie jej w różnych konstrukcjach pojazdu. Znajdziemy ją chociażby w modelu Polo czy też w Passacie. Widoczne zmiany znajdziemy wewnątrz pojazdu. Zmianą rzucająca się od razu w oczy jest konsola środkowa zwrócona w kierunku kierowcy. Zabieg ten jest bardzo dobrym pomysłem i zasługuję na pochwalę. Jeszcze większym plusem jest wyświetlacz umieszczony centralnie. Dlaczego ? Ponieważ działa rewelacyjnie, a jego obsługa jest banalnie prosta i nawet największy laik nowoczesnych technologii nie będzie miał problemów. Podczas wykonywania ruchu w kierunku wyświetlacza, na ekranie pokazują nam się wcześniej nie widoczne możliwości- bardzo duża zaleta. System multimedialny Golfa to prawdziwy kombajn, odtwarza filmy wideo, posiada złącze USB, AUX, slot na karty SD oraz strumieniowe odtwarzanie muzyki przy wykorzystaniu Bluetooth. Bardzo pomocnym rozwiązaniem jest przypomnienie dotyczące zabrania telefonu komórkowego, podczas wysiadania z pojazdu. Oczywiście, aby system wyświetlił stosowny komunikat, telefon musi być połączony z systemem multimedialnym auta.

DSC00296

Prowadzenie ?

Pod maską testowanego modelu znajdował się silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 litrów i mocy 150KM. Połączenie tej jednostki z automatyczną skrzynią biegów DSG daje rewelacyjne wyniki. Auto bardzo żwawo reaguje na każde mocne wduszenie pedału gazu, a podczas spokojnej jazdy trudno będzie nam zorientować się w którym momencie został zmieniony bieg na wyższy. Pomimo zastosowania systemu Common Rail bez większych problemów zorientujemy się jakim paliwem zasilany jest nasz silnik. Na szczęście inżynierowie Volkswagena przewidzieli głośną prace jednostki i odpowiednio wyciszyli wnętrze pojazdu w którym nawet podczas jazdy z autostradową prędkością panuje cisza. Wysoki moment obrotowy- 320 NM jest wyczuwalny podczas startowania, ponieważ odczuwamy „przyjemne wduszenie w fotel”. Zawieszenie Golfa jest odpowiednio zestrojone- pomimo twardego zawieszenia, komfort podróżowania stoi na wysokim poziomie. W trybie SPORT auto bardzo dobrze trzyma się drogi- kierowca ma wrażenie, że samochód jest zwarty i pewnie się prowadzi. Na duży plus zasługują fotele, które są bardzo komfortowe, a fotel kierowcy potrafi zaskoczyć…. masażem. Podczas jazdy byłem pod wrażeniem świateł, które w nocy sprawiają wrażenie jakbyśmy poruszali się w dzień.

DSC00269 DSC00293

Cena…

Cennik siódmej generacji Golfa zaczyna się od 62 390 złotych. Nasz model testowy wyceniany został na 133 820 zł. Auto odwdzięczy się nam średnim spalaniem na poziomie 8 litrów w trybie miejskim. W terenie niezabudowanym osiągnięcie wyniku poniżej 6 litrów na sto kilometrów nie należy do trudnych. Cena Golfa nie zachęca jednak, możemy śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż jest on liderem rynku i trudno znaleźć drugie tak samo dobre auto w tym segmencie. Jedno jest pewne. Golf to Golf, a co za tym idzie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut poruszających się po naszym globie.

Nowe, Testy

O autorze

Powiadają, że w aucie urodzony... Z wykształcenia umysł ścisły, a z zamiłowania humanistyczny...

4 odpowiedzi do artykułu “Golf i wszystko jasne.”

  1. SuperCarUser says:

    Jest tak fajny, że aż nudny. Nawet jakoś tak z tej fajności smutno mu z oczu patrzy.

  2. Anti says:

    Skóra, masaże, wszystko super, ale do tych 134 tys. zł wolałbym dorzucić jeszcze 10 tys. zł i mieć nowego Focusa RS z napędem 4×4 i 350 KM pod maską.

  3. Marcin says:

    Z tą ceną to rzeczywiście trochę przesadzili. Rozumiem że za markę się płaci ale żeby aż tyle. Szczególnie w dobie kryzysu mogli by coś opuścić.

  4. Bartek says:

    Co jak co ładny wóz, ale dla mnie w wersji R 271KM albo GTI tej mocniejszej 235 konnej :-) I niebieski! 😀

Zostaw odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress