Prawdziwy mieszczuch? Test Renault Clio.

maj 15, 2017 6 odpowiedzi przez

Renault Clio zadebiutowało na rynku w 1990 roku. Od samego początku zyskało spore grono odbiorców. Auto jest przedstawicielem segmentu B przez co możemy okrzyknąć je mianem „mieszczucha”. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja Clio.

klio (2 of 16) klio (3 of 16)

Agresywny wygląd

Prezentowany przez Nas Renault Clio jest z Nami od 2012 roku. W 2016 roku model przeszedł facelifting. O tym jak bardzo popularnym jest autem świadczą wyniki sprzedażowe w roku 2016 na rynku polskim, gdzie model Clio znalazł się na 12 miejscu w rankingu sprzedaży nowych aut czyniąc go najlepiej sprzedającym się modelem francuskiego producenta. Model po faceliftingu prawie nie różni się od swojego poprzednika, jednak prawie robi sporą różnice. W aucie znajdziemy nowy grill, zmieniony przedni zderzak i chyba najlepsza rzecz jaką mogli francuscy inżynierowie zmienić- reflektory FULL LED, które nie tylko znacząco zmieniają wygląd auto, ale również przyczyniają się do poprawienia komfortu podczas podróży w ciemnościach. Do palety kolorów dodano cztery nowe kolory: Czerwony, Szary, Biała Perła oraz Niebieski Iron. W ten ostatni wyposażony jest Nasz model testowy. Efekt? Powalający! Inżynierowie zadbali o zaprojektowanie nowych wzorów felg. Reasumując Clio po face liftingu daje możliwość jeszcze większej personalizacji pod swojego przyszłego właściciela przez co stało się jeszcze bardziej gadżeciarskie, a przecież miasto lubi gadżety…

klio (8 of 16)klio (5 of 16) klio (6 of 16) klio (7 of 16)

Dodatkowo testowany przez Nas model wyposażony w pakiet GT Line w cenie 3500 złotych, który obejmuje przemodelowane zderzaki, progi ze srebrnymi listwami oraz tylni dyfuzor. We wnętrzu pakiet obejmuje inne fotele, kierownice oraz aluminiowe nakładki na pedały. Całość prezentuje się bardzo sportowo i jest warte swojej ceny.

Co znajdziemy w środku?

Środek Renault Clio względem poprzedniej wersji nie zmieniło się znacząco i wyszło mu to na dobre. Dlaczego? Ponieważ po co poprawiać element, który jest dobry i się podoba? Lepiej popracować nad jego doskonałością. I tą droga poszli inżynierowie Renault. Skupili się na poprawieniu jakości wykończenia, materiały wykorzystane do budowy wnętrza są przyjemne zarówno dla oka jak i ręki. W testowanym przez nas modelu znaleźliśmy nagłośnienie marki Bose, które świetnie radzi sobie z odtwarzaniem dźwięku w najwyższej jakości. Dodatkowo auto wyposażone zostało w system R-Link, który znany jest z innych modeli Renault. System działa bezproblemowo, połączenia z telefonem również. Ciekawostką jest asystent parkowania, który będzie pomocny w wielu przypadkach- sprawdzaliśmy działa bezbłędnie. Na uwagę zasługuję obecność kamery cofania, która z racji ograniczonej widoczności do tyłu jest elementem, który jest wręcz nie zastąpiony.

klio (9 of 16) klio (12 of 16) klio (10 of 16)

Prowadzenie

Po zajęciu miejsca za kierownica Clio pozytywnie Nas zaskoczyło. Pozycja za kierownica jest pewna, a fotele odpowiednio dbają o kondycje naszych pleców. Na pochwałę zasługuje skórzana kierownica, która jest przyjemna w dotyku oraz dobrze leżący w dłoni lewarek skrzyni biegów wykonany z metalu. Niestety materiał z którego został on wykonany ma jeden zasadniczy minus… podczas mrozów potrzebuje trochę czasu, aby uzyskać odpowiednia temperaturę, aby nie ochładzał naszej dłoni. W aucie znajdziemy nową 6 biegową manualna skrzynie biegów. Lewarek nie tylko świetnie wygląda, ale również pracuje bardzo precyzyjnie. Układ kierowniczy pozostawia wiele do życzenia, jednak należy pamiętać, że Clio jest autem, którym głównie przemieszczać będziemy się po mieście, a w nim idealnie się odnajduje.

Silnik

Pod maską testowanego przez Nas modelu znajdziemy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 i oznaczeniu dCi. Jednostka deklaruje się mocą 110KM oraz momentem obrotowym na poziomie 260Nm, spełniając przy tym normę emisji spalin – EURO6. Sprint od 0 do 100 km/h wynosi 11,2 sekundy. Pamiętajmy jednak, że w przypadku auta miejskiego ważniejszym parametrem jest elastyczność silnika, niż przyspieszenie. Silnik o mocy 110 koni mechanicznych jest bardzo elastyczny, dzięki temu jest idealną jednostką, która ma za zadanie napędzanie miejskiego samochodu. Co więcej wizyty na stacji benzynowej wywołają uśmiech na twarzy. Podczas jazd testowych w terenie miejskim (korki, krótkie dystanse) średnie zużycia paliwa kształtowało się na poziomie około 7 litrów oleju napędowego. Jazda poza terenem miejskim przyczynia się do średniego zużycia na poziomie 5 litrów. Co więcej ekonomiczna jazda pozamiejska może wygenerować spalanie poniżej 4 litrów co w połączeniu z 45 litrowym zbiornikiem paliwa daje zasięg Clio powyżej 1000 kilometrów.

klio (4 of 16)

Renault Clio po faceliftingu można nazwać mianem prawdziwego mieszczucha, którego żywiołem jest teren miejski. Połączenie nowoczesności ze sprawdzonymi rozwiązaniami zapewnią mu rosnące grono zadowolonych odbiorców. Co więcej poruszając się wśród miejskiej dżungli wywołuje zainteresowanie wśród przechodniów.

Cennik -> KLIK

klio (15 of 16) klio (13 of 16)

Aktualności, Nowe, Testy

O autorze

Powiadają, że w aucie urodzony... Z wykształcenia umysł ścisły, a z zamiłowania humanistyczny...

6 odpowiedzi do artykułu “Prawdziwy mieszczuch? Test Renault Clio.”

  1. Alan says:

    Nieźle światła wyglądają. Technologia LED niedługo wygryzie klasyczne rozwiązania.

  2. Lulusia22 says:

    Clio od zawsze mi się podobało. Mam nadzieje, że niedługo będzie u mnie pod domkiem….

  3. Maras says:

    żona jeżdzi przed liftem. o dziwo nic się nie dzieje, także dobra fura.

  4. michu28 says:

    Clio to Clio. Do miasta fajnie, raz na jakiś czas w trasę i tyle.
    Tylko połączenie nowoczesnego diesla i miasta nie wiem czy jest dobrym rozwiazaniem

  5. Łukasz says:

    Jak poprzednie clio mi się nie podobały to to bardzo przykuło mój wzrok. Czekam na swoją jazdę testową.

  6. Poznaniak says:

    Oo znajomy Poznań.
    PS. Całkiem nieźle jak na francuskie auto.

Zostaw odpowiedź

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress